Pages

Tuesday, November 25, 2008

happy 2nd birthday to ichlas iskandar

ichlas 1 year old

wishing very good day to our son - ichlas iskandar on 26 Nov 08 (for 2nd years)
May this birthday be just the beginning of a year filled with happy memories, wonderful moments and shining dreams for you son
~ daddy ~
ichlas 18 months
here i am.. 2 years now!!



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ichlas note:-


Yes my baby dah jd big boy la... Today(26/11/2008), he is 2 years old.I cant believe that i got you Ichlas!

Let i told of u the truth.

Actually, i got pregnant Ichlas accidentally. I cant believed after 1 month habis pantang, mak pening2. I thought my bp rendah but gi clinic n doc Normah saja suruh buat UPT tetiba +ve. Honestly aku terduduk time tuh. Mmg aku x leh terima. Balik umah trus pandang Hani n nangis sepuas-puasnya. Mr Hubby pun diam ja lah coz i blame him on what happened.

Its took time for me to accept my pregnancy since im faced morning sickness n also warded to the hosp. Dah la time tuh aku br ja berpindah ke KL, baru nak sesuaikan keadaan Kl, ngan bb baru-Si Hani and kerja baru.After 3 months baru aku enjoy my pregnancy. n after aku rasa movement baby lg lah bertambah excited. During my early pregnancy i also tried to mkn nenas konon yer but mmg Allah nak bg rezeki kat aku.

Then bila org tau aku pregnant ada gak yg gelakkan aku. Sedih btul aku tau. Diaorg kata aku 'gelojoh'. Huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.But tuhan maha adil, org yg gelakkan aku tuh, wife dia pun pregnant balik after delivered 1st baby. I remembered mcm mana diaorg gelakkan aku. Mr. Hubby sepanjang my 2nd pregnany mmglah jaga aku btul n dia yg byk jagakan hani. Or dialah yg tolong lapkan/basuhkan muntah aku.Thanks abang!

Alhamdulillah, aku slmt lahirkan baby boy pada tarikh nih 2 tahun lps. Aku deliver IChlas senang sangat. Malam semlm aku bersalin, aku gi jenjln around Kota Damansara. Then kul kul 2 aku rasa nak 'doo-doo' but bila aku gi toilet, aku tgk ada spot darah. Then aku rasa tanda yer. But aku rasa x sakit just perut memulas ja lah. Aku lepak ngan Mr. Hubby tgk football match. Then kul 5am aku mandi n kul 6 gi hosp. Bila aku sampai hosp, aku dah buka 8cm trus disorong ke Labour room. Then 7.45am, aku pun selamat deliver Ichlas.

N now Ichlas dah besar. Alhamdulillah the gift from Allah. Ichlas melengkapkan Iswatie's family where now me & Mr. Hubby got 1 pair kids.

So my dear Ichlas Iskandar. We ( mummy, daddy & hani) wish you:

- Happy Birthday to you!
- Moga di murahkan rezeki.
- Moga menjadi anak yg soleh dan adik yg baik.

Entry Ichlas at FP on his 1st day arrival.




7 comments:

  1. Happy birthday Ichlas.. Semoga dimurahkan rezeki dan dipanjangkan umur...

    Sorry Watie, kitorg xdpt attend birthday Ichlas sbb ada hal lain yg xdpt dielakkan.. Insya'allah kalau berkesempatan singgah kitorg singgah.. tp tu la xjanji dpt singgah.. Anyway thanx for d invitation.. Semoga Ichlas happy di birthday party nanti..

    ReplyDelete
  2. happy birthday ichlas, may u be bless with good health and may all ur dreams come true. birthday ichlas same date dgn my father lah watie.
    btw, kes kita sama, i dpt yaya pun eksiden gak. my reaction sama dgn watie, menangis semahu2nya smpi hubby rasa bersalah giler. marah kat baby dlm perut sbb x dpt bg perhatian penuh kat fahmi, my pregnant was easy sgt xde sakit2, tp 1st 4 mths k.lia x jaga makan minum pun, as if x pregnant. makan ala kadar tp dah kuasa Tuhan kan baby ttp sihat. at later stage barulah rasa excited tambahan naluri kuat kata kali ni mesti girl. Alhamdulillah dpt sepasang, menyesal tak terkata sbb dulu x suka bila pregnant cepat.

    ReplyDelete
  3. happy 2nd birthday ichlas!
    Aunty doakan ichlas jadi anak yg soleh insyaAllah.

    ReplyDelete
  4. hepi belated birthday boboy...sori aunty late wish you..aunty busy la smlm..xsempat nak bukak internet pun...anyway, aunty doakan boboy menjadi anak yg soleh..good boy and ceria2 selalu...hehhe

    ReplyDelete
  5. happy birthday my beloved menantu. semoga jadik anak yg soleh okay.

    ReplyDelete
  6. RE:

    Along - Thank for the wish. Kalu sempat singgah la yer.

    Kak Lia -Thanks for the wish. Kita nih faced with the same situation. Mesti Kak Lia faham apa yg saya rasa. So..skrg that why kita leh rest panjang ..hehehehe

    Ami - Thanks auntie. x ada ole2 dr London ker?

    Nina- Thanks nina.hope dioarg bertiga opsss soon berempat will friend last forever.


    Phira - Thanks besan

    ReplyDelete
  7. watie : yang paling ditakut2 kan..mengandung rite after giving birth..but u were so strong! bravo to u..

    btw, irfan got the same baju..little me big attitude! :-)

    ReplyDelete

ur comment?

2013 Copyright © iswatie.blogspot.com. Designed by Rekaneka.com.