Pages

Friday, August 13, 2010

Menu 2 Ramadhan 1431H

Nih pulak menu berbuka semalam... Since tekak x bp sedap so buat Mee Goreng Basah.. Tu pun Mr Hubby yg request coz dia pun tekak x bp sedap...

Lps balik hospital hari tuh lately dah rasa my whole-day-sickness dah datang balik. Standard aku kalu pregnant bb girl....bila dah 7 bulan lebih mai baik pregnancy sickness aku nih..nasib la..Mintak2 la kuat nak posa penuh


Actually tuk tahun nih dah 3 tahun aku pregnant dlm bulan posa....but kali nih rasa sarat sgt n tambah br baik demam rasa lemah ja badan.......kuatkan semangat ja even sometimes bb dlm perut tendang sikit punya kuat...lapaq yer baby? Sabaq no.....Mintak2 la penuh posa..kang nanti ada bb susah lak nak ganti posa...tambah nak bercita2 nak fully bf baby.


eh balik topik kita...Mee Goreng Basah. Buat 2 bungkuih coz jian tumpangkan mee dia sebungkuih. Diaorg suka mkn mee goreng basah aku..Sedap jugak no mee goreng basah aku. Hani pun 2 kali bedal..lps2 aku goreng trus dia yg jd tester... so dapat 2 tray mee goreng basah...1 bg jiran n 1 umah kami..

Tu pun x habis coz aku ngan Mr Hubby yg mkn...bibik dia mkn nasik coz 1st Ramadhan dia xmkn nasik minyak yg aku masak....huh memilih btul makan bibik aku nih.Lauk nasik dia yg masak sdr...Hang nak mkn apa hang masak sdr kalu x mo ikut selera tekak aku yg x bp betoi..




Bibik aku nih bukan x pandai masak boleh la nak buat makan. But standard aku nih kalu dia masak sedap mcm mana pun daku x bp lalu makan...x tau pasai apa...


best ooo dapat jiran yg rajin....tuk hr kedua dia bg kuih cara manis n berlauk
adus...jenuh la nak balas pinggan manggkuk dia nih....apa2 aku sayang jirang aku nih....

6 comments:

  1. sedapnya kuih cara tu wehhhh! jiran aku hins...tak dapek nak bertuakr apa2. huhuhu

    http://twinkywinkystars.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. RE:

    Bai-hahahahaha...ko tukar ngan kuih baling ke dinding yg x pecah tuh..hahahaha

    ReplyDelete
  3. i like ur mee goreng basah...walaupun aku xpenah rasa..tp tgk gambar pun dah tau sedappp..ewah!!..puji ni..dengan harapan ang akan masak mee goreng basah kt aku bila aku ada peluang p umah ang....:-)

    ReplyDelete
  4. Watie.. nak recipe mee :D Boley?

    ReplyDelete
  5. sedap tu.....kita nk jugak recipe mee....

    ReplyDelete
  6. RE:

    Awin-aku kalu balik ke Penang malaih nak masak..kekekekeke...hang mai la Banting nih...

    Ayu & Gee- jap yer i karang recipe mee goreng tuh

    ReplyDelete

ur comment?

2013 Copyright © iswatie.blogspot.com. Designed by Rekaneka.com.