Pages

Monday, May 28, 2012

My Favourite Animal Pal in Madagascar3: Europe’s Most Wanted

Yeah...Happy School Holiday everyone.

So School Holiday for 2 weeks kan? mesti ramai yg ambik cuti bwk ur kids gi vacation or balik kg. Iswatie & Co x pergi mana-mana coz mummy x leh ambik cuti plus our house under renovation. so kena la monitor.

However it is not the constraint for us to entertain our kids during their 2 weeks nih. Painting, drawing, Megakids n watching movies ada dlm list.

Owh citer pasal movie, most awaited movie yang kami tunggu is

MADAGASCAR 3.


Not kids yg exited. Mummy n daddy pun excited. Even kids everyday kat rumah dok play CD Madagascar nih.

Citer pasal MADAGASCAR 3 nih ni, NUFFNANG akan bagi free ticket tuk 30 org nuffnangers to watch this movie. In order nak dapat free tickets nih, kena citer sapa character yg u suka dlm movie nih.

For me, i love character
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

THE PENGUINS

.
.
.
.

The penguins nih terdiri dari Skipper, Kowalski, Private dan Rico.

Kenapa I choose The Penguins nih? Suka diaorg 4 ekor nih coz setiap penguin nih have their own characters n skills. With combination 4 penguin nih diaorg ada banyak idea. Di Central Park, penguins nih byk guna misi paramilitary untuk protect rumah mereka. The penguins selalu deal dgn masalah-masalah created by King Julien, Maurice dan Mort.



Skipper yang bertindak sebagai Ketua byk taktik yg ada n pandai bagi arahan pada 3 penguin yang lain. Semua idea dia berasaskan ketenteraan dan sentiasa ada idea untuk hadapi apa2 situasi masalah.


Kowalski pulak bertindak sebagai strategi dan ketua gadget kepada kumpulan penguin ini. Dia amat pandai modified gadget2 yg sedia ada and jadi gadget yang baru but kdg2 gadget yang baru akan menambah masalah kepada mereka.

Private pulak penguin yang sensitive dan kurang pengalaman. Diaorang yg low profile dan bertindak jer ikut arahan Skipper dan Kowalski.

Rico pulak pakar senjata dan alat letupan dalam kumpulan. Rico nih amat ganas dan selalu akan masukkan elemen letupan dlm cara penyelesaiannya kumpulan mereka.

Disebabkan character mereka yang berbeza dan kekuatan masing-masing meyebabkan The penguin nih jd character yang amat saya suka. Dengan kombinasi ini menyebabkan The Penguin dapat menyelesaikan masalah ataupun create masalah yang baru dengan 1001 cara dan kaedah. Howeverworth it!

Until now, x pernah nak kering gusi tgk series mereka dlm tv…so utk MADAGASCAR 3 nih im looking forward to see 1001 strategies mereka dlm perjalanan ke Europe.


Anyway Nuffnang, looking forward the free tickets to watch it with boy coz dia yang paling suka with this movie n counting the days the movie akan ada kat cinema.


Thanks NUFFNANG!

No comments:

Post a Comment

ur comment?

2013 Copyright © iswatie.blogspot.com. Designed by Rekaneka.com.