Monday, October 5, 2015

Resepi Sup Ayam Ala Chatuchak Market




Salam semua, last weekend jerebu teruk betulkan? Esp kat Shah Alam nih. So Sabtu and Ahad x pi mana-mana pun. Eh coppp ada pi masjid jamek join program homeless kul 5am ngan mr hubby n pi jumpa supplier jap ambil brg.

Bila dok rumah, asyik nak makan jer lah. Ni lah masa tuk cuba resepi baru. Dah lama dah teringin nak buat bila tengok kat KS yer Instagram.

Selalu tertangguh nak buat coz x ada dlm fridge stok daun ketumbar. My fav resepi yg ada letak daun ketumbar dan yg kuah masam pedas semua ada.

Alhamdulillah kids nampak gaya suka. Tuk yg nih saya x letakkan cili padi/burung coz kids nak makan kan. 


Ok meh kita tengok resepi dia:
Bahan-bahan:
Ayam
Bawang besar di hiris
Halia diketuk
Bawang Putih diketuk
Batang Daun Ketumbar
Daun ketumbar dihiris kasar
Tomato dipotong
Cili padi/cili burung diketuk
Garam
Sos ikan
2 biji limau nipis diperah dan diambil air shj.

Cara membuatnya:
1. Masukkan kesemuanya dlm periuk kecuali daun ketumbar dan tomato.
2. Setkan Noxxa Pressure Cooker kepada High Pressure selama 12 minit.
3. Selepas 12 minit, check garam.
4. Masukkan tomato dan daun ketumbar
5. Siap dan sedia di makan


Selamat mencuba!



No comments:

Post a Comment

ur comment?

2013 Copyright © iswatie.blogspot.com. Designed by Rekaneka.com.