Friday, July 1, 2011

perkara yg paling aku rungsing as mom...




Minggu nih 4 hari x masuk office coz jadi urusetia kursus tuk bos2 yg gred 44 and 48. Semlm last so dapat la balik awal rumah..dalam kereta x sabaq nak sampai rumah nak peluk cium anak2...nak bawak diaorg berjln2 kat tasik taman kota kemuning.

but sampai2 ja depan pintu rumah..Hani mereport kata boboi bagik jatuh TV... Terus panas jer muka..terkejut, cuak, marah..semua perasaan ada..

but jenguk...alhamdulillah...x ada apa2 yg berlaku kat anak2....

Boboi lak trus larik ke atas.....aku diam jer....x kata apa2...

lepak2 jap main ngan bb Hana n sembang ngan Hani, boboi turun...aku terus diam..just aku ajak Hani n Hana jer ke playground kat rumah. Boboi nak ikut ut aku suruh dahlia tahan dia...dia x yah g playground as denda dgn kesalahan dia tuh.

Sampai rumah, boboi trus cakap promise x mo notty..trus aku suruh gi mandi..bila mandai di notty balik *buntu aku*. kena hanger la jawab nyer

daddy balik..daddy diam jer...lps mandi sembahyang maghrib..trus daddy panggil bagi ceramah. diam jer.ani yg meleleh air mata kena ceramah..bibik pun kena ceramah.
nampak tak tv yg dok terlengkup kat belakang tuh


Hana pun tatut dengar daddy bg ceramah

daddy ugut nak ikat kat tangga
trus promise x mo notty n say sorry...

daddy ajak ronda....dlm kereta buat hal balik..otw balik..daddy berenti tepi jln dekat semak...trus letak dia kat luar keter...melalak habis.....diam trus dalam keter...


kesimpulan: Mummy n daddy buntu..nak hukum mcm mana..nak nasihat mcm mana....mummy rasa nak pi kaunseling jer..sobbbbbbbbbbbbbbbb


1 week x yah tgk tv..padan muka....mummy janji ada internet pun boleh hidup..kekekekeke

4 comments:

  1. ingatkan zaila sorang je yg ada masalah ngan anak sulung kami si Haziq tu..huhuhu

    anak zaila pula bukan jenis lasak tapi jenis suka menjawab, balik je dari kerja p amik diorang kat nursery tu dah start membebel suruh zaila belikan gula2, kalau tak beli mulalah buat perangai kat rumah, bangun pagi pon macam tu juga..kadang2 kecewa dengan perangai dia tp bila difikir2 kn banyakkan bersabar sebab diorang masih kecil lagi, kdg2 kalau perangai terlalu melampau en suami rotan juga dgn hanger tp lepas tu buat balik..memang penatlah nk layan kehendak dia..agaknya ini sindrom ada 2 adik kot..

    sebagai ibu, kita kn banyak berdoalah mg anak kita ni dgr kata, tapi kalau dah xnak dgr pon nak buat macamana, kn banyak2 bersabar jelah jawab dia..huhuhuuu

    ReplyDelete
  2. ni geng abg Kalep ler nih..

    Lepas aku bawak pi Balai Polis hari tu.. lega sket wei.. takde dah perangai yg suka lari dari rumah jauh-jauh smpi aku pun tak tau mana dia pergi..

    Kalep ni plak.. dalam rumah tak nakal.. kalau keluar mula laa kuar tanduk dia.. kadang2 aku lak naik malu dengan perangai anak sndr..

    semlm kat Tesco.. menjerit2 cam kena sampuk nak masuk toy land.. tak makan pujuk lansung.. aku debik sekali.. pastu aku seret tangan dia masuk kete.. smpi lebam tangan wei..

    tak berani nak masuk dalam blog.. tau mentua aku ngn mak aku.. sesilap aku lak kena debik balik..

    ReplyDelete
  3. beb,aku bc kisah ko yg ni,tersengih meleret aku tau...

    aku igtkan aku j yg asik tensen manjang layan perangai anak-anak yg meruntun jiwa raga....pernah terlintas kt pikiran ni,adakah silap keputusan aku pindah balik kelantan n bwk ammar duk kg sbb kdg2 aku mmg tkleh nak handel lgsg tahap kenakalan dier...aku takut sgt2 kalo aku tkleh nak didik dier jd seperti yg aku nak...

    tp tu la..biler igtkan yg dorg masih kecik sgt n tk phm apa yg aku bebelkan,n tak phm apa yg dorg buat tu satu kesalahan,sejuk jap panas dalammm aku tuh..

    huhuhu..sama-samalah kiter besarkan anak-anak ngan tahap kesabaran yg maksimum...

    ReplyDelete
  4. wekekekekekke.... sape ada anak laki mmg camtu la.. anak pompuan dia nakal2 pun baik dgr kata.. yg laki ni lahaiiii kdg wat aku surrender gak wey...
    hadif ni skrg dh tunjuk belang dia dh.. rotan pun tk jln... pasai dia tau aku rotan tk sakit.. selalu kalo dia dh nakal sgt, aku buat dekkkkk je.... nti pandai la dia amik ati aku.. cium2 la.. alahaiiii...

    ReplyDelete

ur comment?

2013 Copyright © iswatie.blogspot.com. Designed by Rekaneka.com.