Pages

Friday, April 19, 2013

Cabaran 5 hari tanpa nasi

After i stopped breasfeed Hana, nampak ketara bahagian perut, bontot dan peha membesar. Mungkin atas beberapa faktor spt minum sulam air,x buat senaman or sit up and makan byk. Kalu dulu time breastfeed oklah juga makan byk coz nak hasilkan susu yang byk. Tambah pulak skrg pindah department baru which i x yah nak masuk kelas mengajar. Dok kat meja jer melebarkan bontot. Lagi satu habit buruk saya ialah makan bersulam air.mmg susah nak tinggal yg nih.

Setakat hari ini dah 4 hari saya x makan nasi.Hanya mkn roti, sup dan meratah lauk pauk sahaja.Alhamdulillah feel healthy n normal. Plus saya ambik juga supplement tambahan utk bekalkan vitamin2 yg diperlukan badan.

jadi menu hari ini ialah SUP FLORA DAN FAUNA.

Sup mix 2-3 vege such as sawi, celery dan brocolli. tumis dgn sedikit olive oil. then pecahkan telur dlm sup  yg mendidih tuh. Itulah menu breakfast dan lunch saya. Menu dinner, tadi lps ambik kids diaorg ajak makan kat kedai coz dah lapar.



suka sgt sup nih....boleh semangkuk..

Ada bertanya boleh bertahan ker kalu xmakan nasi? Sebenarnya saya ialah pencinta nasi. sampai kat office, kawan office dah tau...diaorg selalu kata saya nak pi kerja kat benda ng or suka tgk cara makan saya..semua nampak berselera...kelas ko jahhh. boleh la  mengacara Jalan-jalan cari makan.

Even saya x makan nasi..saya ambil supplement Shaklee dan juga minum ESP tuk bekalkan segala vitamin2 yg badan perlukan serta yahkan bahan2 merbahaya di dalam badan. Alhamdulilalh ESP dapat mengenyangkan perut saya. Vitalea pulah meningkatkan antibodi saya, Vitamin B pulak untuk hilangkan stress saya. plus ada ambik vitamin C utk kecantikan badan. Setakat ini mmg berbaloi dgn Shaklee. I tell u i sebenarnya saya seorang penakut nak makan ubat but dgn SHAKLEE ini dapat menghalang ketakut saya. Setakt nih saya without faill akan minum supplement ini.

Nak makumat lanjut bolehlah contact saya : 

contact me : watie ( whatsapp 0193229739) or email : mornizawati@gmail.com
Mornizawati Abdullah 860750
Independent Distributor Shaklee

No comments:

Post a Comment

ur comment?

2013 Copyright © iswatie.blogspot.com. Designed by Rekaneka.com.